mandag 1. september 2008

Blått skjerf

Dette var ikke så lett... Men her får jeg presentert flere ting på en gang. Kameraet fikk jeg til 40-årsdagen i sommer - kameravesken sydde jeg av noen rester jeg hadde liggende. Trenger jeg å si at det er lett å kjenne igjen kameraet? Det var jo egentlig skjerfet jeg skulle vise fram. Strikket i et tynt mohairgarn fra 80-tallet som jeg har fått av ei venninne. Har brukt pinner nr. 4 og denne oppskriften.

Det var bare på midtpartiet av skjerfet jeg fulgte oppskriften. Rundt kanten strikket jeg 6 runder i rillestrikk (3 riller) og felte av med strikkede "musetagger".

Avfelling med "musetagger" lager jeg slik:

Strikk opp 2 masker i den første masken på pinnen.

Fell av fire masker.

Sett den siste masken tilbake på venstre pinne og strikk opp to nye masker.

Fell av fire masker osv. osv.

1 kommentar:

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for