mandag 8. september 2008

Bolero til mellomsøster

Mellomsøster har fått mer nytt.

Da vi var på ferie i Danmark i sommer var jeg innom en gjenbruksbutikk i Ebeltoft. Der kom jeg over både glidelåser, strykemerker, trykknapper og pyntebånd til en rimelig penge. De hadde også gamle håndarbeidsblader (Ingelise) til 2kr stk. I et av dem fant jeg oppskriften til denne boleroen som mellomsøster falt pladask for. Vanligvis liker jeg ikke å sy på ermene til slutt, men jeg har gjort et unntak.

Strikket på p.nr. 3,5 og 4 i Tuva garn fra Europris. (Så trenger hun ikke være så forsiktig med den). Tok ikke sjansen på å få den for liten siden jeg regnet om til en annen garntykkelse enn i oppskriften, så jeg laget str. 12 år. Foreløpig litt stort, men det er ingen hindring. Hun kan sikkert bruke den til hun blir 14 - eller til den blir utslitt - eller til hun blir lei av den. Den ser ut til å bli et favorittplagg - hun har omtrent bodd i den siden den ble ferdig

5 kommentarer:

  1. Vakker bolero, både i farge og mønster. Også så moro at det er et mønster fra et gammelt 2-kroners blad.
    Den røde,tovede vesken under er sikkelig spek. Likte den godt. Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  2. Så søt en bolero! Kan godt forstå hun er fornøyd :-)

    SvarSlett
  3. Nydelig bolero og så søt veske da.
    Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  4. Det var en lekker bolero, skjønner godt at frøkna har flyttet inn i den.
    Det er artig med gamle oppskrifter.
    Lekker veske også, du er flink.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for