fredag 26. september 2008

To nye strikkebøker og noe spennende i vente

Ja, ja - nå ble det litt handling igjen. Etter å ha fått tips om Custom KnitsTinekes blogg var ikke veien lang til å få bestilt den. Her var mange fine modeller og mange gode tips til hvordan man kan sette sitt eget preg på plaggene. Handlet nok en gang på Capris - god service og hyggelige priser.

One skein har jeg kjøpt for å få flere tips til bruk av garn jeg ikke har så mye av. Ikke så veldig mye nytt i den - men det var noen fine småvesker/pengepunger som jeg likte.

Senere i dag reiser hele familien på høstferie til Karmøy (svigers). På hjemveien skal vi innom Gjestal Ullspinneri - jeg fikk nemlig følgende gave til 40-årsdagen i sommer. Mine to kreative søstre hadde laget dikt til meg. Her er et lite utdrag:

En spesiell gave til deg var'ke lett:
Du ønsket deg strikke-ting rett og slett.
Vi har prøvd å finne på noe ekstra gøy,
litt mer enn bare et strikketøy.

Derfor vil vi gjerne få ta deg med
slik at du garnproduksjon kan få se.
Spesialomvisning på Gjestal du får
sammen med damene i familien vår.

Gjestal har også fabrikkutsalg
og her kan du få gjøre valg
om hvor mye og hvilket garn du vil ha.
De har lovet å gi deg en pris som er bra.

Så nå gleder vi oss - både storesøster (som har fått i 12-årspresang å velge seg mønster og garn) og jeg. Kommer neppe tomhendt hjem, men det blir kanskje innkjøpsstopp i hele 2009........

3 kommentarer:

  1. Heisann. Stikker innom med en god helg klem :) Heldig du er da, som får gå berserk på Gjestal. P.S Ta med deg litt Bris, den er mjuk og god.
    Ronille

    SvarSlett
  2. Kjempeflotte bøker, men den gaven der tar kaka da:-D fy flate så herlig det må være, jeg blir helt spinnvill bare ved tanken jeg!

    SvarSlett
  3. Det må da være en gave som er midt i blinken for deg.
    Tror ikke dine hender er mye i ro.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for