mandag 29. desember 2008

EZ Wishbone sweater til mellomsøster

Jeg har blitt en stor fan av Elisabeth Zimmermans gode ideer. Mønsteret til denne er i desemberkapittelet i boken Knitters Almanac. Det var litt spennende om den passet siden det skulle være en julegave, og jeg ikke kunne prøve den mens jeg strikket.

Jeg lærte endel nye ting underveis, bl.a. å felle av med nål og tråd slik at det ser ut som om det er lagt opp. (Brukt på halskanten.) Har heller ikke strikket linningene til slutt før. Fellingen på bærestykket er helt spesiell, og kan visstnok bare brukes på tykt garn. Garnet er Ara fra Dale og jeg har brukt pinner nr. 7.

Strikket hele genseren uten kanter, de laget jeg til slutt med tynnere garn. Hjertet bak i halsen er for å vise forskjellen på foran og bak.

På linningen nederst på genseren har jeg lagt inn en "hemmelig" beskjed omkranset av en rad med hjerter.

11 kommentarer:

  1. Så koselig med en hemmelig beskjed inni genseren :)

    SvarSlett
  2. Så koselig genser da, med hemmelig beskjed fra mamma.
    Nydelig

    SvarSlett
  3. Flott genser.
    Hemmelig beskjed- de var jammen en god ide :-)

    SvarSlett
  4. Å så fin genser, og så morsomt med den meldingen da. Veldig koselig.
    Du er invitert til party i bloggen min! Håper du vil komme!

    SvarSlett
  5. Ønsker deg og dine et flott og godt nyttår :)

    SvarSlett
  6. Artig med den "hemlige" skriften.

    Vil også ønske deg et godt nytt hobbyår.

    SvarSlett
  7. Nydelig genser, og storesøster imponerer meg stort!

    SvarSlett
  8. En skikkelig kose-genser, og med så mange hyggelige detaljer..

    SvarSlett
  9. Så flott den ble! Likte de lure detaljene og "det hemmelige budskapet" inni. :o)

    SvarSlett
  10. Synes genseren var fin ved første øyekast, men etter å ha sett detaljene synes jeg den er helt nydelig:-D

    Så stilig med den kanten i tynnere garn! Må gjøre det med kjæres genser snart, i hvert fall i halsen....den blir stor gitt.....

    SvarSlett
  11. Så morsomt med en hemmelig beskjed i linningen! Ekstra personlig, blir det da.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for