lørdag 7. mars 2009

Storesøster har brukt symaskinen

Trengte å fornye sofaputene litt - så da vi var innom IKEA ble det handlet noen eksemplarer av arten. Storesøster ville derimot sy sin egen, så hun kom hjem med et stoff. Hun er nesten like glad i garn og tekstiler som mamma'n sin. En av disse putene har hun sydd.

Denne skal pynte opp på rommet hennes i fremtiden.

Etter mange mislykkede prøveknapphull på en lapp, endte det med at jeg måtte sy dem. Det er jo ikke så lett heller. Knappene er arvegods som jeg har funnet i knappe-esken min.

3 kommentarer:

  1. Flott pute! Du må hilse datteren din og si at jeg syns hun er kjempeflink!

    Jeg strever også med knappehull, så min vri blir som regel å sy trykknapper, og bruke vanlige knapper til pynt ;-)

    SvarSlett
  2. Hallo. Så mye fint det er hos deg nå.
    Flotte puter,og herlig farge.
    Vottene er jo også kjempe fine, jeg har samme mønster, men det er med hund.
    Tenkte jeg skulle lage de til Skautrollet, når alle de andre prosjektene er ferdig.
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. De nye putene var ordentlig lekre. Tror jeg må sneie innom IKEA en dag selv og se om de har noe som passer. Ha en strålende uke :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for