onsdag 13. mai 2009

Musikk-strikk

Som jeg sa tidligere så har jeg funnet mye inspirasjon hos Beate. Her er en av oppskriftene hun linket til i bloggen sin. Som ivrig amatørmusikant kunne jeg ikke motstå disse.


Pulsvarmerne er strikket av Ida Strømpegarn på pinner nr. 3. Mønsteret er laget av Anne Neumann og finnes her. Barytonen på bildet er ikke min, det er en av døtrene mine som tryller fram nydelige toner på denne.

Hadde faktisk tenkt å designe noe lignende selv, men når man finner en ferdig oppskrift er det like greit å spare seg for litt arbeid.

Strikket en annen tommel enn i oppskriften.

Og for de som ser nøye etter - jeg liker best å grave i jorda uten hansker.

16 kommentarer:

  1. Se der ja :) Jeg møtte konfirmanten min tilfeldig på lørdag, og da hadde hun på seg de jeg striket. Kjekt :) Så fint det ble med en note på tommelen. Tror kanskje jeg stjeler den ideen hvis det er greit :)

    SvarSlett
  2. Ja, disse kunne du nok ha masseprodusert i disse dager;) Super-praktiske og flotte! Ha selv spilt i korps, så jeg kjenner det "på gikta":O) Ha en flott mai-dag!

    SvarSlett
  3. Så koslig blogg du har og mye fint du laer.

    SvarSlett
  4. De var kjempefine. Sikkert gode å ha for mange nå til 17.mai. Men håper jo det blir fint og varmt.

    SvarSlett
  5. Kjempefine - og skikkelig stilige :-)

    SvarSlett
  6. Disse var veldig fine. Flotte 17. mai votter for musikantene. Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  7. De var flotte, men det spørs vel om uniforms"politiet" tillater;-)
    Uansett korps så må disse blir en "hit" til alle musikkelskere

    SvarSlett
  8. stilige ja...hadde vært noe for korpset i disse dager...flink du e:)

    SvarSlett
  9. Kule dei var :) Slike kreasjonar varmar ein korist sit hjarta :) Kanskje eg må prøva meg på nokon slike :)

    SvarSlett
  10. Enig med Judith, fine å ha for musikanter som må spille ute!

    SvarSlett
  11. Flotte pulsvarmere du har strikka, god 17mai til deg:)

    SvarSlett
  12. Fine pulsvarmere, artig mønster det der.

    Ønsker deg og dine en flott he;g!

    SvarSlett
  13. Kjempestilig! Og perfekt for en som spiller i korps.

    SvarSlett
  14. Så artige og flotte pulsvarmarar! Ha ein fin 17. mai!

    SvarSlett
  15. De var helt nydelige, og må jo være midt i blinken for en som spiller.

    SvarSlett
  16. De ble kjempefne, og praktiske! Tror jeg må låne den ideen til svoger'n som spiller trompet :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for