søndag 14. mars 2010

Med heklenål og kløfritt garn

Har tidligere heklet og strikket luer til kreftavdelingen på Ullevål og i Stavanger - i år er det St. Olavs Hospital i Trondheim som står for tur. Du kan lese mer om emnet her. Bente står for innsamlingen og har du noe å bidra med er det fremdeles litt tid igjen. Her er mitt bidrag:

Disse er heklet i Mystic Stretchgarn etter oppskriften som heter Divine Hat

Resten er heklet i ulike typer bomullsgarn/blandingsgarn - nå har jeg nesten ikke bomullsgarn igjen Alle bortsett fra en er etter eget hode. Luen oppe til venstre fant jeg oppskrift på hos Trude. Hun har en imponerende lueproduksjon og lager kjempemange stilige luer. Anbefaler en tur innom hos henne.

Nå gjelder det bare å pakket og sendt dem av gårde.

12 kommentarer:

  1. Så mange fine luer du har laget!

    SvarSlett
  2. Oi så masse fine luer du har laga og til ei god sak:))

    SvarSlett
  3. Nydelige luer! Disse blir nok godt mottatt.
    Ha ei fin uke og klem;)

    SvarSlett
  4. Så mange flotte luer!! Og alle til en god sak - flott!
    God uke til deg:-)

    SvarSlett
  5. Åhh, så mange flotte luer. Du er dyktig og gavemild. Ønsker deg en strålende uke!

    SvarSlett
  6. Jøss du er flink på masseproduksjon. Nei forresten det er jo ikke masseproduksjon når ingen er like! Mang flotte artige luer. Lurer på om jeg skal ta med flere heklenåler til hytta i påska slik at både jeg og gjestene kan hekle opp bomullsgarnet som ligger der oppe.

    SvarSlett
  7. Skal si du har produsert luer!
    Jeg er imponert:)
    Flotte og stilige!

    SvarSlett
  8. Så flink du har vært, så mange fine luer og godt formål. Blir liksom litt ekstra lekre når de er heklet. Er no mange som blir glade nå :-)

    SvarSlett
  9. Såå flotte alle saman. Blir nok mange som blir glad for ei slik :)

    SvarSlett
  10. Så mange flotte luer. Flott å kunne støtte en god sak. Jeg er sikker på at mange blir glade for disse fine luene.

    SvarSlett
  11. Jammen har du fått svingt heklekroken. SÅ mange flotte luer!

    SvarSlett
  12. Her var det mange fine luer! Likte veldig godt Divine Hat, må visst lære meg å hekle etter mønster.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for