mandag 7. juni 2010

De strikkende familier

Jeg har funnet en morsom skatt i en skuff i min fars barndomshjem. For en iherdig strikker var det morsomt å finne kort med strikkemotiv. Min far husker at han har spilt med dem, men han har ikke noen anelse om hvor de kommer fra. Til forskjell fra mange andre kortspill er det bare tre kort i hver familie - datteren mangler.
Her er en av familiene:

Som dere ser på bildene av barbererens familie er både mor og far opptatt med garn, mens sønnen har på nystrikket genser. Det er 12 familier i alt - resten av bildene kan sees her. Synes motivene er ganske festlige for en strikker - så de er verdt en titt.

Kortene har denne logoen. Har sendt e-post til Sandnes garn, men de kjente ikke til dem. De trodde nok at de stammet fra et av de mange små spinneriene som var i Rogaland tidligere.

Er det noen som kan gi meg flere tips om hvor de kommer fra hadde jeg blitt glad.

12 kommentarer:

  1. Utrolig fine! Sånne vil jeg også ha. Spent på om du får noen tips. Jeg bruker mine kanaler.

    SvarSlett
  2. Ja dette må være litt av en skatt! Jeg trenger vel ikke å si at du må ta godt vare på dem:-)

    SvarSlett
  3. Kjempeskatt,tusen takk for titten!

    SvarSlett
  4. Litt av en skatt. Så masse fine votter og sokker du har laget i det siste.

    SvarSlett
  5. Så artig funn.Håper du greier å finne opprinnelsen av disse kortene.Lykke til i jakten på den historien og håper du deler den videre med oss på bloggen din hvis du heldig å finner spor:)

    SvarSlett
  6. En skatt rett og slett! Blir spennende å se om du klarer å nøste opp dette mysteriet. En eller annen plass er det noen som husker!

    SvarSlett
  7. Du verden så artig !!!! Å å så kjekt det måtte vere å finne en slik skatt. Kjempemorsomme teikningar ! Håper noken kan finne ut kvar dei stammer frå !

    SvarSlett
  8. Å, så kult. Jeg regner med du ikke spiller med dem lengre, men passer godt på dem :-)

    SvarSlett
  9. Det var litt av ein skatt du har funne! Så artige :)

    SvarSlett
  10. De var morsomme! Gøy å finne slike gamle skatter.

    SvarSlett
  11. Nei, så fantastisk artig!! Kjekt med slike skattar. Ønskjer deg ei fin veke.

    SvarSlett
  12. Så flotte votter, morsomt å se at det går an å lage så mange flotte mønstere.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for