tirsdag 8. mars 2011

Noen timer ved symaskinen

- har resultert i et par ferdige produkter

Veske med broderi etter fremgangsmåte i Lisbeth Bjørndals bok Barn igjen. Vesken er foret og har glidelås. Å sy på maskin er ikke like enkelt som å strikke, men det er gøy å gjøre noe annet innimellom. Broderiet er kjøpt på en bruktbutikk - stoffet på IKEA.

Min yngste søster ønsket seg nålebrev til jul, og det fikk hun, selv om gaven ikke ble ferdig før i midten av februar. Men i år hadde jeg iallfall en god unnskyldning..........

Laget av benet på en gammel, utslitt dongeribukse og en bit vevd ullstoff. Broderiet er med moulinè-garn. Ikke helt rette kanter, men dette er en ting der funksjon går foran utseende.

Takk for alle hyggelige kommentarer - det er koselig! Sliter fremdeles med hodepine og svimmelhet etter hjernerystelsen, og blir fort verre av å sitte ved PC'en. Jeg savner å besøke alle de fine bloggene, men må nok prioritere det bort en stund til. Heldigvis er strikking ikke like anstrengende - det går vel helst på autopilot.

3 kommentarer:

  1. Så morsomt å se sånt nålebrev igjen! Veska likte jeg godt, veldig fin form på den. Begynner å bli venner med symaskinen, det er så gøy.
    Synd å høre at du ikke er helt pigg igjen, god bedring.

    SvarSlett
  2. Så fint veske og gave til søsteren:)

    SvarSlett
  3. Snakk om redesign :-) Lekker veske og nålebrevet var jo bare kjempefint med broderi og greier. Det ser ikke helt ut som du slapper av så mye som du burde og fortsatt god bedring.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for