søndag 7. april 2013

Blomster i snø

- et mor og datter prosjekt


Restegarnet får bein å gå på. Storesøster og jeg har startet et fellesprosjekt for å få brukt opp mange av smårestene som finnes rundt omkring. Vi har heklet og heklet denne helgen og er kommet godt i gang med teppet som vi har planer om skal bestå av 280 ruter. Det er ikke noe system på fargene, men storesøster mente vi burde prøve å lage alle forskjellige. Det har vi ingen kontroll på, men vi får se...... 


Har heklet sammen noen av rutene. Det er nok lurt å gjøre det litt etter litt, for det var mye kjedeligere enn å hekle de fargerike rundingene. Dessuten måtte jeg finne ut hvor mye hvitt garn jeg trenger. Det må nemlig kjøpes - har ikke slike mengder på lager. 

Oppskrift og gode tips har jeg funnet hos Solstrikke. 

7 kommentarer:

  1. Dette blir eit fint teppe! Ein fin måte å få brukt opp smårestar på!

    SvarSlett
  2. Så flinke jenter de er :) Det blir eit flott teppe.

    SvarSlett
  3. Så lekkert det kommer til å bli!
    Det er jo helt supert å bruke restegarn i alle farger når det blir "bundet sammen" av det hvite.

    SvarSlett
  4. Det ser herlig ut.
    Jeg beundrer dere for tålmodigheten som skal til - og så mange tråder å feste!!!!!

    SvarSlett
  5. Dette kommer til å bli helt supert skal jeg si deg. Utrolig fint med restegarn i alle slags farger. det som forener det hele er jo det hvite til slutt. Gleder meg til å se ditt teppe helt ferdig.
    Klem

    SvarSlett
  6. Å det skal bruke sin tid men resultatet skal deilig.
    Herlig farger har dere brukt. Jeg ønsker mye tålmodighet også deg :-) Hjertelig hilsen Viola.

    Storfin uke for deg.

    SvarSlett
  7. Det kommer til å bli et flott teppe! Og så hyggelig å gjøre ting sammen da :)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for