onsdag 20. november 2013

Votter på to pinner

Ikke alle liker å strikke på strømpepinner. Ei av mine kolleger som er fra Afghanistan er ikke fortrolig med den kunsten, så hun lurte på om jeg visste hvordan man strikker votter på to pinner. Fant noen i en svensk bok - og valgte å prøvestrikke et av parene i to størrelser.


Størrelse STOR med 1x1-vrangbord og rillestrikk.
Gikk tom for garn, så jeg måtte improvisere litt på slutten


I størrelse LITEN strikket jeg 2x2-vrangbord og glattstrikk. Sømmen kjennes bedre på denne varianten, det er lettere å sy helt kant-i-kant i rillestrikk. 

2 kommentarer:

  1. Så smart! Og snilt av deg å gi en hjelpende hånd!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  2. Smart måte å gjøre det på! Jeg har strikket noen på tvers, men denne metoden så langt tettere og bedre ut. Ha enfin dag videre!

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for