mandag 28. juli 2008

Fire nye strikkebøker i postkassen

Har kost meg skikkelig i helgen med disse bøkene som kom i posten på lørdag. Bestilte dem på Capris for penger som jeg fikk til 40-årsdagen. Er veldig fornøyd med handelen.

Storesøster er allerede i gang med et skjerf fra boken Odd ball knitting hvor det var en del mer eller mindre gode ideer til hva man kan lage av garn man bare har litt av. Dessuten inneholdt den mange oversiktlige tabeller, bl.a. over de amerikanske betegnelsene som blir brukt om garntykkelser. Nyttig!

Folk Shawls har oppskrifter på sjal fra forskjellige kanter av verden - og det er mer enn et sjal i den boken som vil havne på pinnene etterhvert. Mange flotte oppskrifter.

Traditional knitting patterns var nok minst spennende - et oppslagsverk med ulike mønster og litt om historien bak dem.

Knitting without tears gleder jeg meg til å lese. Jeg har fått sansen for Elisabeth Zimmermanns gode ideer til forenkling av strikkingen. Dessuten er bøkene hennes ganske fornøyelig lesning.

1 kommentar:

  1. Bøkene ser kjempespennende ut:-D Kos deg masse med strikketøy:-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for