tirsdag 30. juni 2009

Roser og grytekluter - noen ganger har de likheter

Roser
er

vakre blomster


Tre potteroser som ble plantet ut for noen år siden - og en "peonrose" har visse likheter med disse gryteklutene. Det synes iallfall jeg.



Har omsider fått gjort ferdig nr. 2. Historien om hvordan jeg fant på å hekle disse finnes her. Ville bli glad om noen kjenner til en nedskrevet oppskrift på disse. Har prøvd å skrive ned selv, men det er litt vanskelig å formulere beskrivelsen til "bølgene" på en slik måte at det blir forståelig for andre enn meg selv.

7 kommentarer:

  1. Nydelege roser og og gryteklutar!

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder av nydelige roser! Og disse gryteklutene er et kunstverk i seg selv! Flotte farger;) Kos deg videre!

    SvarSlett
  3. Nydelige roser og peon. Det er en deilig tid når vi kan få nyte alt det flotte i hagen;)
    Gryteklutene er som du siernesten som roser de og, nostalgiske og fine, men oppskrift har jeg desverre ikke.

    Jeg MÅTTE kikke på det nydelige smykke du hadde fått, der var det mye fint (drømmer meg bort);))

    SvarSlett
  4. Fine roser du har, skal sjekke i mine oppskrifter om eg kan ha oppskrift. Fann slike i gammal huset her på garden. Ha ein fin dag.

    SvarSlett
  5. Nydelige roser!

    Farmor hadde slike grytekluter i nesten de samme fargene. *mimre*

    SvarSlett
  6. Jeg synes faktisk forklaringa du ga i forrige innlegg var en ganske grei start jeg, tror jeg skulle fått det til. Men jeg lurer på hvor mange staver du hadde i hver rute? Hvis du vil gjøre alvor av å lage mønster, kan du kanskje skrive det ned på et ruteark. Det er vanskelig å finne de rette beskrivende ordene. Men det er flotte grytekluter, eller gryteunderlag.

    SvarSlett
  7. Hei. Nydelige roser, og gryteklutene likeså :-)Og sekskantteppet vokser stadig, kjekt med slike tepper.
    Ha en fin dag !

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for