onsdag 1. juli 2009

Frøken "nesten tenåring" på sykurs

Om en uke har jeg en tenåring i huset. Det blir spennende tider.....

Siden hun har hatt en stygg hoste den siste uken, har vi blitt nødt til å ty til andre ting enn bading og strandliv. I går fikk vi endelig sydd sminkepungen hun har hatt lyst til å lage. Stoffet har hun kjøpt selv - passer vel til alderen vil jeg tro. Quiltet med noen sømmer på maskin, men ikke etter noe bestemt system. Hun fikk litt hjelp til glidelåsen - ellers har hun klart seg med grundig veiledning.

Sårkantene inni er dekket med strimler i samme farge som utsiden. Nå er den fylt med lipgloss, neglelakk m.m. Kanskje det blir produsert noen venninnegaver etter hvert. Hun har mye stoff igjen.Vil tro mønsteret kan falle i smak hos andre 13-åringer også.

3 kommentarer:

  1. Det er alltid morsomt at den yngre garde fatter interesse for sying, strikking, hekling! Gratulerer med tenåring!

    SvarSlett
  2. Så flink nesten-tenåringen din er. Jeg er veldig imponert fordi jeg kan absolutt ikke sy, men en vakker dag...

    SvarSlett
  3. Kjempeflink syerske. Og dette er utvilsomt en super venninnegave. I hvert fall blir mine tenåringer ALLTID glad for en ny sminkepung, uansett hvor mange de har fra før ;-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for