mandag 12. oktober 2009

Lillesøsters dyrebursdag

Lillesøster feiret 7-årsdagen sin på fredag. Hun hadde invitert alle jentene i klassen til dyrebursdag. Hun har planlagt i det vide og det brede i lange tider. Selvfølgelig måtte maten også ha noe "dyrisk"over seg.

Først ute var pølsepiggsvinet. Rett og slett potetmos med halve grillpølser. Ansiktet laget mannen min av en trepinne for lenge siden, men man kan også lage øyne og snute av f.eks. Nonstop.

Bollebamse var neste dyr som skulle fortæres. Man kan også lage kroppen og hodet som to store boller, men jeg syntes det var greit at de var ferdig oppdelt.

En Marihøne-kake måtte det også bli. Laget av et sukkerbrød som er delt i to. Den underste delen er kledd med sjokoladekrem, den øverste med melisglasur. Fikk ikke så sterk rødfarge på vingene som jeg skulle ønske, men det gjorde ikke noe for gjestene. De spiste godt likevel.


Og her ser dere dyrenes konge - LØVEN. Ting trenger ikke alltid å koste mye for å være vellykket. Mellomsøster og ei venninne av henne har stått for sminke og påkledning. Kjolen fant de i utkledningsesken vår - den har gjort lykke på mangt et bad-taste-party. Parykken er laget av garn - selvfølgelig, det var min kreative mormor som laget den til meg da jeg var liten. Henne skulle jeg gjerne kjent som voksen........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for