fredag 7. mai 2010

Forklær for blomsterelskere

Det nærmer seg nasjonaldagen. Speideren, idrettslaget og korpset i bygda samarbeider om 17.mai-arrangementet på disse kanter. Det trengs mange dugnadsvillige voksne for å det hele til å gå rundt.

Det manglet noen forklær til å ha pengene i under loddsalg o.l. - så da fikk jeg endelig prøvd symaskinen igjen. Her er funksjon viktigere enn utseende, så jeg har brukt stoffer jeg har overtatt av min tante fra den gang det var moderne med storblomstrede gardiner. Det er jo viktig med gjenbruk - og fint å få redusert litt på lageret. Er ikke flink til å kaste .

Tilsammen ble det fem forklær - noen av dem er like

Dette ble nesten litt romantisk og er vel det jeg liker best. Har sydd en pyntestikning i buene og på kantene - i oppskriften var det skråbånd, men synes egentlig dette ble like fint. Iallfall var det mye mer lettvint.

Nå er det bare å håpe på at pengene strømmer inn til de lokale fritidstilbudene.

7 kommentarer:

  1. Så kjekke forklær du har laget :)

    SvarSlett
  2. Smart! Tror faktisk jeg har en kjole i det øverste mønsteret. Altfor fin til å kaste, men den passer ikke lenger...

    Utfordringen, har du strikket noe fint i turkis også?

    SvarSlett
  3. Morsomme forklær. Kunne tenke meg et sånt til å ha klyper i. Min mamma har et sånt, kjempepraktisk når man henger ut klær. Nydelige blå strømper og pjona votter lenger ned.

    SvarSlett
  4. Hei ! Takker så mykje for hyggelig kommentar på bloggen min. Det er så kjekt å legge ut bilder av det en lager når andre også sett pris på det :))

    Kjempe god idè med dei forklea ! Og så herlige dei var. Eg må innrømme at eg liker faktisk slike stoff eg ! Kjekt at stoffa kom til nytte ein gong til !

    Ønsker deg ei god helg og lykke til med 17.mai-loddalet. Dokke får sikkert inn ekstra mykje i år med slike flotte forkle !

    SvarSlett
  5. Disse stoffene er da topp mote, var på kapp ahl i dag og der var det mye blomstermønster! Og jeg kjøpte paraply i nesten samme mønster som det øverste forklet ditt. Lykke til med loddsalget, det skal iallfall ikke stå på utstyret til de som selger :)

    SvarSlett
  6. Flotte forkle, og det er jo in med slikt blomstermønster no! Lukke til med loddsalg :)

    SvarSlett
  7. Jeg synes de ble kjempefine jeg - og blomstrete stoff gjør en glad uansett :-) Det er fint når man kan bruke opp igjen noe "gammelt" - og disse har du vært ekstra heldig meg. Lykke til med loddsalget da :-)

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for