onsdag 5. mai 2010

Nye bruktskatter

I går var jeg endelig innom den nærmeste bruktbutikken igjen. For meg er det nesten som å gå på skattejakt. Her er litt av det jeg endte opp med denne gangen:

Dansk strikkebok fra 1976 - her var faktisk en del modeller som fint kunne brukes den dag i dag. Jeg har allerede bladd igjennom den mange ganger og har begynt å legge planer. Ellers er det jo moro å studere hvordan motene skifter.

Her er noen av modellene i boken. Langt, sidt skjørt må vel være typisk for den tiden, men det fremkalte latter blant familiens unge damer. Jakken i midten skulle visstnok være super til 14-åringen, men storesøster som fyller 14 i sommer var ikke helt enig. Den "norske" genseren derimot er ganske tidløs og faktisk ikke så forskjellig fra Mariusgenseren i farger og snitt.

Mellomsøster er veldig glad i slike bamser og likte godt denne miniatyrscenen fra et bamsekjøkken. Kanskje det egentlig er en fotoramme?

Denne lille boksen falt jeg totalt for og tenkte storesøster som er vill etter katter ville like den. Men hun er ikke så glad i brukte skatter som jeg er, så boksen endte på rommet til lillesøster i stedet.

Dette keramikkbildet ble kjøpt tidligere i år og henger nå på kjøkkenveggen min.
Det får stå som en hilsen til mine trofaste lesere. Jeg setter stor pris på alle de hyggelige kommentarene deres!

7 kommentarer:

  1. Så masse fint du fekk tak i på bruktbuikken, ynskjer deg ein fin dag:))

    SvarSlett
  2. Det er moro å jakte på skatter i bruktbutikker og det er ofte brukbare og fine ting å finne. Jeg liket godt den boksen.

    SvarSlett
  3. Dette bladet har jeg noen norske utgaver av, da jeg abonnerte i sin tid;) Hender jeg blar i de selv, mange fine tips.
    Boksen likte jeg også;)
    Ha en fin dag og klem;)

    SvarSlett
  4. Jeg skulle gjerne ha vært med deg på den butikken! Du fant mye flott!
    Klem!

    SvarSlett
  5. Det er alltid artig å se gjennom gamle oppskrifter og se hvordan motene skifter!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  6. Så spennande å handle på ein slik butikk!! Må sei eg falt for den boksen. Kjempeflott! Artig å sjå korleis motane skiftar. ;) Ønskjer deg ei fortsatt fin veke.

    SvarSlett
  7. Alt om håndarbeid hadde mye fint, jeg bruker fortsatt noen gamle grunnoppskrifter derfra. Jeg har spart på en del blader, men må innrømme at noen gikk i søpla også. Men den strikkeboka deres, den skal jeg være på utkikk etter.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for