søndag 24. oktober 2010

Blå lue og vakker musikk

Er ganske svak for blått - så da jeg for en gangs skyld skulle kjøpe garn som jeg kunne bruke til pjoning falt valget på disse fargene. Så vidt jeg husker er det Østlandsgarn kjøpt på Nille.
Måtte jo prøve meg på en pjonet lue også, slik at jeg har litt flere ting enn votter å vise fram når jeg skal snakke om pjoningstrikkekaféen på Grovane førstkommende torsdag. Er litt spent på hvordan det skal gå, må nok bruke dagene framover til litt forberedelser.
Dagene flyr av gårde. Bunadskjorta har tatt mye tid, det samme har forberedelser til en korpskonsert som vi hadde i går kveld. Men nå håper jeg på roligere dager før julestria.....
En liten musikalsk hilsen på tampen - et av stykkene fra konserten i går. Det er musikk fra Korea - litt fremmede klanger for våre nordiske ører, men utrolig vakkert.

Ta deg fem minutter og NYT!

10 kommentarer:

  1. Blått er en fin farge det! Sitter akkurat og strikker blå votter selv.

    Fin lue!

    SvarSlett
  2. Flott lue. Har prøvd meg på pjoning eg og, men eg tykte det var litt tungt å drive med.

    SvarSlett
  3. Flott lue du har pjonet. Og fin musikk - likte godt det rolige moll-partiet midt i stykket :)

    Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  4. Kjempefin lue i nydelige blåfarger!

    SvarSlett
  5. Så vacker den mössan var i den blåa färgen!
    Ha en bra dag!

    SvarSlett
  6. Flott pjona hue med fint mønster :)

    SvarSlett
  7. Du har visst fått dreisen på den pjoninga du:) flott lue.

    SvarSlett
  8. Hei
    For en flott lue. Hvor kan jeg finne oppskriften?
    Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften finnes i boka Smygmaskvirkning av Kerstin Jönsson. Mulig jeg har bearbeidet den litt, det er så lenge siden jeg laget den, så jeg husker ikke helt. Har skrevet om boken i dette innlegget:

      http://www.solhag.blogspot.no/2010/06/en-merkelig-blomst-og-nasjonalvotter.html

      Slett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for