søndag 5. desember 2010

2 x Stripe med dusk

Edel Marie med bloggen Strikkespinn er en dame som lager mange flotte oppskrifter som samtidig er både enkle og praktiske. Her er en av de siste jeg har prøvd - luen Stripe

Jeg har valgt å pynte luene med dusk i stripefargen

Nytt garnbekjentskap som frister til gjenbruk. MITU består av 50% ull og 50% alpakka og er deilig og mykt å arbeide med. Har heldigvis litt rester som jeg har planer for. Kjøpte det på Husfliden.

lar du deg også friste til å strikke en eller flere stripeluer slik som jeg, kan jeg fortelle at oppskriften er gratis og finnes her.

17 kommentarer:

  1. Flotte luer, og takk for garnforslaget, det må sjekkes ut:)

    SvarSlett
  2. Tøffe luer! Ha ein fin 2. søndag i adventskveld. :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine stripeluer du har strikket! Og de pjona vottene med skrå striper under her, er bare så flotte! Jeg har pjonet et par votter en gang, men husker ikke lenger hvordan jeg gjør det. Men nå tror jeg snart det er på tide at jeg prøver meg igjen.

    SvarSlett
  4. Så enkle og fine disse var. God ide med den enslige stripa og dusken.

    Ha ei fortsatt fin adventstid, Solveig.

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Så deilige luer da :-) De ble knallfine både i farger og fasong - får nok ta en kikk på den linken til oppskriften.
    DU kan eller tro jeg har fått enda mer beundring for dine lekre pjonede votter nå som jeg har prøvd litt selv. Jeg har nok ikke helt funnet "strikkefastheten" på pjoningen, så jeg har pjonet litt stramt... og fått en vond finger. Men snart er en liten nisse ferdig her, og gøy er det - så takk for all inspirasjonen her fra "pjone-bloggen" din!

    SvarSlett
  7. Flott lue, så fint med den ene stripen i samme farge som dusken!

    SvarSlett
  8. Artige luer, og spesielt det at duskene er tilbake syns jeg er gøy.

    SvarSlett
  9. Fine stribede huer, som helt dikkert giver varmen i denne kolde december :)

    SvarSlett
  10. Så flotte luer du har strikka! Hørest ut til å vere eit godt garn!!

    SvarSlett
  11. kjempe fine luer! Slike varmer nå som det er blitt ordentlig vinter;)

    SvarSlett
  12. jeg har forresten lagt en award til deg i bloggen min;)

    SvarSlett
  13. En kjempemorsomt og flott lue... :O)

    klem

    SvarSlett
  14. Det gjorde seg jammen med dusk på Stripe!

    SvarSlett
  15. Veldig fin effekt med èn stripe og dusk i kontrastfarge. De likte jeg!

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for