torsdag 6. januar 2011

Mine siste pjoneprosjekter

Barnevotter i Alaska fra Drops



Pulsvanter med blondekant fra boken Pjoning i mitt hjerte som jeg har omtalt tidligere

Nye votter til min kjære siden de gamle pjonevottene var både stoppet og hadde fått nye tomler. Han fikk forresten disse pakket inn tommelløse til jul, da jeg ikke fikk tak i mer garn mens jeg lå strak ut på sofaen. Men slike halvferdige presanger er en tradisjon i vår familie......

Lue og votter i Alfa - disse har min mor tatt i bruk, men først etter at eldstejenta hadde vært modell. Lua er foret med fleece, både for at den skal bli varmere og for at det skal klø mindre.

Nesten samme sett som over, men med noen små ulikheter på lua.
Storesøster liker rollen som modell.

Flere prosjekter kommer etterhvert, men jeg må fremdeles være litt forsiktig med å bruke for mye tid foran PC'en. Så en bloggrunde blir det ikke i første omgang. Men jeg gleder meg til å ta en runde og se alt det flotte dere har produsert.

Og for all del -
Gå forsiktig på glatta

9 kommentarer:

  1. Så mye fint! Du har virkelig stått på! De lue/votte settene va spesielt fine :) Ha en fin kveld, regner med at det bare går en vei med helsa etter uhellet i jula :) Ha en fin kveld, klem

    SvarSlett
  2. Godt Nyttår - Kjempeflotte luer og votter!
    Fortsatt god bedring!

    SvarSlett
  3. Godt nyttår, og god bedring også. Huff, det er jammen skummelt å ferdes ute når det er glatt. Håper du koser deg med pjoning og strikking så lenge.

    SvarSlett
  4. Hyggelig å se deg tilbake her! Flotte plagg med nydelige fargevalg.

    SvarSlett
  5. Fine votter og luer du har laget igjen!

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  6. Ufattelig mye fint du har laget. Pjoning er sterkt undervurdet skjønner jeg. Det du lager er iallefall flott;)

    SvarSlett
  7. Godt nytt år Solveig, utfra produksjonen din ser det så absolutt ut som du er på bedringens vei. Så mye fint du har laget, og jeg blir helt missunnelig på alt det fine du pjoner. Det blir liksom litt mer "elegant" enn vanlig hekling og strikking. Settene dine ble utrolig fine. God helg :-)

    SvarSlett
  8. Så mykje flott du har pjona :) God bedring, og god helg :)

    SvarSlett
  9. Så mykje flott!! God bedring og ha ein fortsatt fin søndag.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for