mandag 26. september 2011

Storesøster med garn og pinner - nål og tråd

Fikk klager fra høyeste hold - dvs. mine barn - på at det var lenge siden jeg hadde blogget noen av deres prosjekter. Storesøster er den mest produktive, og etter at flere av venninnene har gitt uttrykk for at de ønsker seg hjemmelagde gaver, har pinnene virkelig fått fart på seg.

Heklet englemaskesjal i Kitten Mohair.
Framgangsmåten har hun lest seg til - hun ville ikke ha det demonstrert.

Korstingsbroderi som ble ferdig i sommer.
Blåmeisen er en fugl vi ser mye til her - spesielt vinterstid.

Nok et par med Bella's Mittens. Strikket i et mohirgarn kjøpt i Danmark. Utrolig gode og myke. Og  veldig stilige. Frøkna er i gang med å lære bort flettekunsten til ei av sine gode venninner

Disse ble strikket i løpet av helgen - Bronte's Mitts 
Garnet er Spire fra Gjestal. Hun synes de er litt for pyntet 
- selv liker hun bedre en mer røff stil. 
Garn og oppskrifter bringer alltid lykke som jule- eller bursdagspresang. En sokkebok og garn fra Du Store Alpakka som hun fik til 15-årsdagen i sommer resulterte i to par av disse sokkene som er en nytelse å ha på bena. De er utrolig myke. Strikket i en kombinasjon av Silke-alpakka og mohair.

Det ene paret er gitt bort til ei nabojente - det andre har hun beholdt selv.

Tror jammen ikke jeg har blogget disse heller. Dette er også en oppskrift fra Du Store Alpakka. Sokkene har en "blondekant" med perler øverst. Strikket i Mirasol.

Heldigvis for meg skjer det meste på håndarbeidsfronten uten innblanding fra min side, men det hender jeg må bistå litt ved innlæring av nye teknikker eller ukjente engelske uttrykk. Kjennes godt at hun fremdeles har litt bruk for meg - samtidig som det er flott å se at hun klarer seg på egen hånd..

7 kommentarer:

  1. Så mye fint håndarbeid! Jeg er imponert over alt den flinke jenta har laga. Og så fint utført. Hun må vel snart ha egen blogg? Hils og si gratulerer med vel utført arbeid!

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert! Sjalet falt jeg spesielt for, nyyydelig! : ) Klem Hilde

    SvarSlett
  3. Så artig! og så mye fint jentene dine har laget. Du får bare glede deg over at gleden over håndarbeid bæres videre av jentene dine - og det sier like mye om deg :-) Gode, tålmodige og kunnskapsrike mødre er gode å ha!

    SvarSlett
  4. Nå var det en stund siden jeg har vært innom bloggen din, og her var det mye flott å se (som vanlig) som både du og døtrene dina har laget!

    SvarSlett
  5. For ei produktiv og flink dotter du har :) Flotte ting ho har laga.

    SvarSlett
  6. Så utruleg mykje flott og flinke barn du har! Eplet fell verkeleg ikkje langt frå stammen. ;)

    SvarSlett
  7. Så mye flott hun har laget. Jeg er imponert!

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for