onsdag 12. september 2012

P for pjoning, pulsvarmere og pannebånd

 Pjoning er gøy - og det går veldig raskt. Nå var det lenge siden sist. Resultatet ble slik som dette: 


Første par med vanlig kant. Økningen til tommel er gjort litt forskjellig på de ulike vottene. 


Her er det samme kanten oppe, nede og på tommelen.


En hvit variant med hjerter. Problemet er å få hjertene like på begge vottene.


Musikkinspirert pynt. For å få G-nøklene like tegnet jeg dem først på mellomleggspapir som jeg satte fast med nåler. Sydde deretter etter streken. Papiret var lett å dra av til slutt. 


Og her er mellomsøster modell for det siste paret som har fått følge av et pannebånd i samme design. Mønsteret på pulsvarmerne er mitt eget - pannebåndet har jeg delvis funnet i boka Pjoning i mitt hjerte. Det er en koselig håndarbeidsbok som jeg bruker mye.

6 kommentarer:

  1. Dette var litt av en produksjon! Her har du mange fine julegaver. Jeg likte alle variantene og har problemer med å velge, men kanskje den øverste? Enig med deg. Pjoning er morsomt å holde på med.

    Ha en strålende kveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Heilt nydelege alle saman :) Og så kreativ pynt. Dei blir gode å ha framover. ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  3. Lekre, alle sammen! Spesielt flotte de med g-nøklene på :)

    SvarSlett
  4. Pjoning er en teknikk jeg aldri har prøvd meg på, det ser så innmari lekkert ut! Kanskje en teknikk jeg bør utfordre meg selv til å prøve neste år...

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for