tirsdag 23. april 2013

Alternativ til sjokoladekaka........

Med tre jenter som er aktive i diverse aktiviteter, bakes det en del langpannekaker i løpet av året.
Dette er min favoritt. 


Den er rask å bake, steker på en halv time og smaker fantastisk. Det blir en fin kontrast mellom de sprø mandlene og den myke og saftige kaken. Det skal være syltetøy i deigen, det er nok derfor den blir så saftig. Opprinnelig var oppskriften med aprikosmarmelade, men jeg baker den som regel med stikkelsbærsyltetøy for det har vi så mye av. Den smaker også godt med plommesyltetøy. 


Pynter med melisglasur og mandelflak. 


Eller jeg strør hakkede mandler over kaken før den stekes og ringler melisglasuren over etterpå. 
(har nemlig en mann som bare tåler mandler som har vært oppvarmet)

Hos barna er det vel neppe noe som slår sjokoladekake, men jeg har fått mange positive tilbakemeldinger fra voksne som har spurt etter oppskriften, derfor tenkte jeg at jeg kunne dele den her på bloggen også.


Hadde glemt å trykke på at jeg skulle dele oppskriften, men det skal være i orden nå.
Er du interessert så prøv igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for