mandag 29. april 2013

Ruter og render

- eller "squares and stripes" om du vil

Inspirert av ei kjøpelue som jeg så i barnehagen, har jeg prøvet meg fram til denne lua.
Den er ikke det minste posete, men tvert i mot ganske tettsittende.


Har strikket i halvtykt garn på pinner nr. 5 med rette og vrange masker.
De som har prøvd den sier at den sitter godt på hodet.  


Storesøster ville ha ei lue som hun kan bruke når hun skal heie på sine norske idrettshelter. 


 Hadde for lite rødt til at det kunne bli ei lue, men det ble nok til to pannebånd. 


Samme lue i ensfarget garn, men litt for liten til modellen.
Strikket med litt færre masker på denne.

Har laget en slags oppskrift som dere finner her.
Setter pris på å få høre det hvis du bruker den.

3 kommentarer:

  1. Veldig fin lua. Og den ser ut veldig hyggelig.
    Og pannebånd er virkelig herlig med norsk farger.
    Lue er alltid deilig å strikke.
    Og jeg bruker lue mange også. Nå jeg vil strikke
    lue for min datter men med mønster - det blir langvarig... og så har mange tid... til høst :-)
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  2. Så mange fine luer og pannebånd.

    SvarSlett
  3. Herlig blogg, du er kreativ som få :) Imponert over mengde og variasjon! Flotte luer og pannebånd her.

    Nydelig heklet teppe dere har på gang. Sånt noe har jeg "på planen" også. En vakker dag skal jeg begynne :P

    Nyt kvelden videre!
    Eli Kristin

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for