tirsdag 27. august 2013

Ferieinnkjøp



Man kan finne mangt og meget i en rotekasse på bruktbutikker. Denne håndsymaskinen fant jeg i Danmark. Siden det ikke fulgte med noen bruksanvisning, strevde jeg litt med å finne ut av hvordan den virker. Men nå vet jeg. Maskinen syr kun kjedesting med en tråd, så det er viktig å feste tråden godt til slutt. Ser for meg at denne må være super til småreparasjoner.


Et på bøker ble det også. Sys Fredens lille hefte med pulsvarmeroppskrifter og en strikkebok av god gammel årgang. "Jeg strikker selv" ble første gang utgitt i 1964. Det er en god håndbok i ulike strikketeknikker, foruten at den inneholder mønstre på over 80 modeller i datidens mote. En liten skatt av en bok som jeg gleder meg til å bla mer i.


Her er et lite eksempel på strikkedrakter fra 60-årene. Kanskje ikke helt etter dagens mote, men det går helt sikkert an å hente noen ideer her og der.

2 kommentarer:

  1. Oh fine bøker og deilige håndsmaskine du har funnet. Masse glad for at. Jeg var i ferie i brukthandel også, dessverre jeg hadde ikke nok tid! Men jeg fand noen bøker med norsk språk og det er veldig fin for meg.
    Ha en riktig fin uke. Klem fra Viola.

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for