tirsdag 16. mars 2010

Hummer og kanari

Jeg hadde lyst til å se hvordan sokkeoppskriften min fungerte i tykt garn på pinner nr. 7. Det ble da en sokk det også.....

Strikket av Eskimogarn fra Europris - 1 nøste pr sokk.
Kanten er brettet dobbel og sydd fast.

Strikket sokkene i str. 40 og har tovet dem lett i vaskemaskin, så nå passer de som en slags kosesokker til meg. Ikke at jeg trenger det.........

En ny Liseveske har det også blitt. Lise har en detaljert fremgangsmåte på bloggen sin. Kom over et nydelig gardinstoff på en bruktbutikk som passet perfekt til formålet. Denne har jeg allerede tatt i bruk.

I vinterferien koste jeg meg også med babystrikk - det var et av februarprosjektene i Knitters Almanac - boka. Men noen mottaker har jeg ikke, så det havner i gavekassa inntil videre.

6 kommentarer:

  1. Så mye fint du har laget da :-) Sokkene dine ser skikkelig gode ut. Men den babyjakken var jo bare utrolig fin da, og koselig med babytøy i noe annet ett lyserosa og lyseblått (selv om det er fint det også - men det tar ofte litt overhånd liksom). Så skjønner jeg det kan være lurt å stikke innom Lise sin blogg... Barbro

    SvarSlett
  2. Det er kjekt med kosesokker, og så er det jo moro å prøve ut mønsteret med et annet garn! Fin veske og sett du har laget!

    Ønsker deg en god helg!

    SvarSlett
  3. Takk for flott gave! Den er mottatt og pakket ut, men ikke blogget ennå. Prøver å få det til i helgen :)

    SvarSlett
  4. For eit nydeleg babysett! Og sokkane og veska var flotte og. Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  5. Så deilige sokker da,ser jo skikkelig gode og varme ut.
    Ha en fin uke

    SvarSlett

Skriv gjerne en liten hilsen - det blir jeg glad for